En bra helg, helt enkelt

image12

Basse kom till mig i fredags!
Det blåste och båtarna gick inte in i hamnen och han bara väntade och väntade hela natten på terminalen på att någon båt skulle gå. Hela hans plan om att komma fram till Nybro kl 15 och överraska mig genom att plinga på dörren gick i kras. Sist och slutligen kunde han hoppa på Ålfen och komma iväg. När han var på Cityterminalen berättade han att han skulle komma med kvällsbussen och gärna ville att jag skulle möta honom.
Han väntade alltså på en bänk i terminalen hela natten för min skull. Jag är oändligt lyckligt lottad som har honom!

Idag åkte han hem igen, det är fan alltid lika tråkigt när han åker. Man kommer tillbaka hem till en lägenhet som är så jävla tom i jämförelse med vad det var. Man har ingen att prata med eller bara vara tyst tillsammans med. Man har ingen att sova bredvid. Ingen att duscha med eller borsta tänderna samtidigt som. Ingen att skratta med. Det är tungt.


Jag åker hem om tio dagar. Det är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0