Abborrlandet

(Sori Julia, men utmaningen tar nog ett längre tag att skrapa ihop. Jag är helt tom på info om mig själv just nu. Bättring ska ske!)

I alla fall: jag är hemma på Åland. Hemresan gick bra. Jag hade hur mycket packning som helst, men jag fick hjälp ner till Nybro station och sen hämtade Ann och Rasmus mig i Stockholm. Vi åkte till Adam och Anns crib för att sova. De bor verkligen i ett mysigt gammalt hus!, men jag fattade inte placeringen av den; en äldre villa mitt i ett industriområde? Jag skulle aldrig hitta dit själv!
I varje fall så var det lite tråkigt att jag inte stannade längre än över natten, eller jag vet inte, det kanske är tråkigast att jag inte själv bor i Norrtälje, jag kände mig hemma där på nåt sätt trots min korta visit.
På torsdagen (allahjärtansdag alltså) tog jag första båten hem. Och FYFAN vad det blåste! 19 m/s! Det var asigt, så jag tog för säkerhets skull min tillflykt till en toalett där jag efter mycket illamående somnade mot toalettstolen, när jag vaknade hade det slutat gunga och vi var nästan framme.

Så nu då?: Nä, inget spännande har hänt, som jag kan minnas i alla fall. Om fem dagar fyller jag nitton (hjälp). Och om fyra dagar börjar min praktik på Färghuset. Jag gillar inte riktigt praktik, men man får väl hoppas på att det blir okej.
Just ja: idag började jag fundera på eventuella sommarjobbsplatser. Det ogillar jag också. Jag tycker inte om att prata gott om mig själv på det där säljande välj-mig-sättet.

Nä nu ska jag gå och göra nåt viktigare. Typ läsa Harry Potter eller nåt.. eh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0