Ja, jag vet inte.

image3
Så, idag fick min ekonomi sig en liten (läs stor) törn. Vi var till IKEA och jag köpte soffa och diverse andra nödvändigheter. Och imorgon får jag min lägenhet så det gör inte så mycket att pengarna gick. Äntligen, äntligen, äntligen är det inflyttningsdax! Och fan om nycklarna inte finns att hämta imorgon när jag kommer, då jävlar!!

Hela dagen har bara rullat på utan några som helst problem. Fram till nu. Såhär har dagen varit:
Jag vaknade i och för sig kl 08 av att Johan började traska omkring utanför mitt tygstycke (läs dörr), jag kunde inte somna om så jag steg efter ungefär en timme upp och käkade lite frukost. Vid 11-snåret åkte vi, först till Statoil och hyrde ett släp åt mig och sen mot IKEA. Där strosade vi omkring och plockade på oss grejer till ungefär 14, då vi smidigt slängde upp min soffa på släpet och åkte till Wiola (Basses pappas sambo) för att hämta min tv, stereo och lite annat skit som Svante (Basses pappa) transporterat ner till Kalmar med fiskebåten åt mig. Sen åkte vi bara hem och kastade in soffan och allt annat i garaget, sen åkte vi direkt och hämtade Jhennys säng, som jag ska låna medan jag är här, och sen vidare till Orrefors där jag förvarat mina möbler och andra tillhörigheter under sommaren. Och sen hem och kasta in allt i garaget och slutligen fara tillbaka med släpet och bilen.
Fram hit löpte allt på bra, inget att bli arg eller ledsen eller besviken på. När jag sen satte mig vid datorn och pratade med Caroline och mamma fick jag reda på att moffa (som just nu ligger på sjukhuset :( ) var sämre idag och att mamma Carolie och moster Babbo kanske inte kommer hit nästa tisdag som det var planerat om han inte blir bättre. För det första blev jag ju besviken på att de kanske inte kommer hit, nu när jag precis får lägenheten liksom. För det andra så blev jag ledsen för moffas skull. Tänk om han helt plötsligt dör nu? Okej, han fyller 94 imorgon och han är ju faktisk gammal, men ändå!, han har alltid funnits! Och jag var inte ens och hälsade på honom när jag var hemma sist! :( Fy vad dåligt samvete jag har. Och gud vad dåligt det känns att vara här nu när man vet att han är så dålig.
Så hela min dag som varit så bra kändes helt plötsligt bara som en fis i rymden. Jag menar, vad spelar det för roll att jag får lägenheten imorgon, det är ju bara en lägenhet? Och vad spelar det för roll att jag har köpt en massa fina möbler och inredningssaker, det är ju bara saker? Vad spelar allt det här för roll när moffa ligger på sjukhuset och det finns en möjlighet att han dör när som helst? Ingen.

Nåväl, imorgon är flyttdag och jag kanske far hem redan på lördag. Vem vet.
Lev väl, godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0